Chia de Gracia mukana Suomalaisen Työn Liiton ”Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa ” - Chia de Gracia FI

Chia de Gracia mukana Suomalaisen Työn Liiton ”Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa ”

Chia de Gracia tuotteineen on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä tuotteidemme taustalla.

- "Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme tuoda esille yrityksen kotimaisuutta sekä suomalaisia juuriamme, jotka eivät varsinaisesti huo´u nimestämme. Moni ei ehkä tiedä, että olemme täysin suomalainen yritys, jonka tuotteet myös valmistetaan täällä Suomessa. Yrityksellemme tämä merkitsee myös yhteiskunnallista vastuunkantoa ja osallistumista: maksamme veromme Suomeen ja voimme tarjota suomalaisille työtä," yrittäjä Mirva Kettunen kommentoi.

- "Kaikille kotimaassa kasvatetuille ja valmistetuille tuotteillemme kuten esimerkiksi hampunsiemenet, karpalo, mustikka ja nokkonen on myönnetty suomalaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu. Lisäksi meillä on käytössämme Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland-merkki, ainoana kotimaisena rehualantoimijana."

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

Kolmevuotisella Onhan siinä Avainlippu -kampanjalla Suomalaisen Työn Liitto haluaa nostaa Avainlipun sille kuuluvaan arvoon.

"Tutkimustulokset kertovat, että suomalaiset haluavat tehdä arvopohjaisia valintoja. Tämä usein unohtuu ostopäätöshetkellä. Kampanjan avulla pysäytämme asiakkaan ostopäätöksen äärelle. Opetamme tarkastamaan ostotilanteessa, onko tuotteessa tai palvelussa Avainlippu. Näin autamme asiakkaita tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja", kertoo kampanjan projektipäällikkö Merja Mantila Suomalaisen Työn Liitosta. 

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Kampanja tulee pitämään sisällään muun muassa tv-filmejä, radiomainontaa, tutkimusta, viestintää sekä tapahtumia, kuten Suomen suurimmat avoimet ovet Tervetuloa meille -viikolla syksyllä. Osallistu kampanjaan ja keskusteluun somessa #Avainlippu #OnhansiinäAvainlippu

Kampanjan verkkosivustolta löydät lisämateriaalia kampanjaan liittyen www.avainlippu.fi

Lisätietoja:
Mirva Kettunen, toimitusjohtaja, Chia de Gracia, 0407186133, chiadegracia@gmail.com
Merja Mantila, projektipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 330 3640, merja.mantila@suomalainentyo.fi

Takaisin blogiin